Aanvullende voorwaarden


Hieronder staan aanvullende voorwaarden met betrekking to garantie en support. Ook de voorwaarden voor het herroepingsrecht staan hier omschreven.

Garantie


  • Wij leveren 3 jaar garantie op de assemblage van de computer. Dit houdt in zolang er geen aanpassingen of wijzigen gemaakt zijn in de configuratie dat wij volledige en gratis ondersteuning geven. Wij vragen geen in deze periode geen onderzoekskosten. Bij het zelf toevoegen van bijvoorbeeld een harde schijf wat vooraf al is aangegeven bij de bestelling vervalt deze garantie niet. Vragen wij na contact om een onderdeel te verwijderen en op te sturen dan geven we jouw ook toestemming om deze aanpassing op de configuratie te maken. Ook in dit geval vervalt deze garantie verder niet.
  • Onze garantie is Carry In. Wat betekent dat jij verantwoordelijk bent voor de kosten en het onbeschadigd verzenden van de computer. Wilt u een claim maken op een kostenloze verzending dan vervalt de 3 jarige assemblage garantie. Bijvoorbeeld u wilt alleen een los onderdeel opsturen omdat deze defect is. U heeft zelf heeft zelf het onderzoek gedaan en wilt alleen nog aanspraak maken op de fabrieksgarantie van componenten.
  • Wij verwachten dat defecte onderdelen goed verpakt worden. Voor losse onderdelen dient gebruikt te maken van een ESD  zak om statische elektriciteit tegen te gaan. Deze zakjes kunt u veelvoudig online aanschaffen. Daarnaast moet u zorgen voor voldoende bescherming zoals noppenfolie rondom het product. Deze eis geldt vooral voor onderdelen zoals processoren, moederborden, videokaarten, geheugenmodules en andere insteekkaarten (zoals geluidskaarten)
  • Als een computer bij ons zienbare transportschade heeft opgelopen tijdens het verzenden vervalt de assemblage garantie. Bij onderdelen die individueel beschadigd zijn vervalt ook de Garantie.
  • Als onderdelen die voor garantie naar ons toegestuurd worden fysieke of zichtbare schade hebben dan vervalt de fabrieksgarantie.
  • Mocht de computer binnen 30 dagen defect raken dan kunt u altijd de computer kostenloos naar ons toesturen. Wij voorzien u dan van een retourlabel.
  • Wij zijn niet verantwoordelijk voor het verlies van informatie op de computer of data die op de computer staat.
  • Tijdens een garantie afhandeling kan het voorkomen dat wij genoodzaakt om uw van uw harde schijf te verwijderen.  Wij zullen dit natuurlijk met u communiceren maar we zijn in geen enkel geval verantwoordelijk voor het verlies van deze informatie.

Support

  • Wij leveren support als het product niet meer naar behoren werkt. Dit kan zich manifesteren in onder andere: Opstartproblemen, Blauwe schermen of geen beeld hebben.
  • Wij leveren geen support op vragen zoals: Hoe je bestanden moet kopieren in Windows, of hoe je Twitch moet instellen. Software van derde partijen zoals computerspellen bieden wij ook geen ondersteuning voor tenzij het om een hardware defect gaat.
  • Wij raden ook altijd aan als je een probleem hebt met een programma om contact op te nemen met de ontwikkelaar of het bekijken van diverse fora’s of het probleem al niet bekend is.
  • U bent ook verantwoordelijk voor het up to date houden van drivers. Windows doet dit grotendeels geautomatiseerd maar het kan voorkomen dat u handmatig eens een driver moet updaten.
  • Wij geven wel support als u problemen ondervind met aansluiten van de computer.

Herroepingsrecht

  • U heeft tot 14 dagen bedenktijd na ontvangst van het product. Deze bedenktijd is alleen geldig voor consumenten. Zakelijke klanten komen niet in aanmerking voor het herroepingsrecht.
  • Na de aanvraag voor het herroepingsrecht heeft u 14 dagen de tijd om het product naar ons op te sturen. Na het verstrijken van deze 14 dagen vervalt het herroepingsrecht.
  • Bij het herroepingsrecht voorzien wij u van een retourlabel waarmee u het product kosteloos naar ons toe kan sturen. U bent wel verplicht om alle bijgeleverde accessoires mee te sturen om aanspraak te maken op het herroepingsrecht.
  • Windows 10 Licenties vallen buiten  het herroepingsrecht gezien deze licenties  tijdens de assemblage gebruikt worden om uw licentie van Windows 10 te activeren.
  • Voor bepaalde bestellingen kunnen wij vragen om een formulier te tekenen waarbij u afstand doet van het herroepingsrecht. Bijvoorbeeld bij zeer dure producten waar onderdelen in zitten die wij zeer zelden verkopen. Mocht u hier niet mee akkoord gaan dan hebben we het recht om het koopcontract te verbreken.
  • Wij vragen ook een vergoeding voor de assemblage van het product.  Het bedrag van deze vergoeding is vastgesteld op 8%  inclusief BTW van het totaalbedrag.
  • Het herroepingsrecht vervalt ook als het product in grote hoeveelheid gebruikt is. Dus niet alleen om even te testen.
  • Nadat wij het product in ontvangst is genomen storten wij het bedrag (-8% & eventuele kosten van de Windows Licentie) terug op uw rekening.

Onderzoekskosten & Garantie na 3 jaar

  • Computers die na 3 jaar defect raken krijgen te maken met onderzoekskosten. Deze kosten bedragen €75 inclusief BTW . Hierbij zitten de kosten voor een eventuele retourzending bij inbegrepen.
  • Onderzoek bestaat uit de analyse van de computer, en het lokaliseren van het defect.
  • Defecte onderdelen waarbij de fabrieksgarantie verlopen is vervangen wij niet.
  • Mocht de fabrieksgarantie verlopen zijn kunt u ervoor kiezen om een vervangend onderdeel bij ons  te bestellen of een upgrade van de computer uit te laten voeren.